Powered By Blogger

Sunday 4 September 2016

Sudara Beach Resort, Bachok Kelantan

Hai semua..

Hari ni saya nak share dan throwback percutian kami di Sudara Beach Resort, Kelantan. Selama ni selalu je dengar nama resort ni. Tapi disebabkan dalam negeri Kelantan jugak jadi kami pun tak berapa nak ambik tahu sangat.

Cerita bermula masa tu en.suami cuti dan balik kampung (maklum la kami ni pjj, perkahwinan jarak jauh) sebab bosan duduk rumah dan dia ajak keluar jalan-jalan. Masa pusing-pusing dalam bandar, terasa bosan yang amat terus keluar idea nak pergi check in mana-mana resort berdekatan, dapat main dalam kolam mandi pun best jugak.
Terus search dan jumpa website Sudara Beach resort, masa tu dalam pukul 11 lebih masih sempat nak bersiap dan check in. Tapi en.suami cakap takpe lah kita terus je ke sana tak payah balik rumah ambik baju apa semua tu. Singgah kedai cari baju t-shirt murah-murah pastu terus pergi check in...hihihi. Memang selamber gila. Dengan susu ammar pun tak bawak pergi beli kedai, nasib baik botol susu dia memang sentiasa ada dengan dia.






Kebetulan hari tu hari sabtu, jadi tak ramai pun orang yang menginap pada hari tersebut. Kelantan kan kerja hari ahad, kalau holiday hujung minggu mesti la sabtu tu dah check out. Lagipun bukan musim cuti. Mula-mula risau jugak kot kami je yang bermalam di resort tu, tapi bila dah nak malam nampak ada lagi 2 3 family yang bermalam situ jugak. Kira ok la tak de la cuak sangat malam-malam nanti.
Kat sana ada macam-macam pakej. Resort pun ada 3 jenis, yang paling mahal Seaview (RM190), Poolview (RM160) dan Gardenview (RM130) harga plus minus lebih kurang macam tu lah. Kami ambik poolview sebab affordable...huhu. include breakfast tau...not bad la.
Sana dekat dengan pantai, pantai pun cantik, ada ruang untuk buat bbq malam-malam tapi tapak bbq kena sewa la..dalam RM58 plus minus. Kolam pun ok sebab masa kami mandi tu cuma ada kami dan satu lagi family, jadi kolam tak de la crowded sangat. Overall kami bagi 4/5.
Kami plan next trip nak bawak family datang buat bbq dan check in resort ni.

Sekian dulu dari saya.


LOVE,
Mcdaa.

No comments:

Post a Comment