Powered By Blogger

Wednesday 5 October 2016

Proses submit pelan rumah ke Majlis Daerah

Hai...

Sambungan untuk proses kerja-kerja pembinaan rumah. Eh belum bina rumah lagi, baru nak submit pelan rumah je ni. semalam kontraktor dah finalize pelan rumah ikut macam design yang kami mintak. ubah ruang bilik dan besarkan ruang dapur, dan buang tingkap dinding sisi rumah sebab aku tak berkenan.

Pelukis pelan tu dah siap kan pelan dan bagi wasap gambar kepada en.suami, kami dah berpuas hati dengan pelan tu jadi dia kan proceed submit pelan ke pihak majlis untuk kelulusan.
Dia jugak pesan mintak kami stanby duit dalam RM3K untuk proses kelulusan pelan dan kerja2 sampingan. Dia cakap nanti duit ni akan dapat balik lepas loan approved.
Kira macam kami bayar dulu, nanti dalam loan untuk buat rumah dia selaku kontraktor yang kami upah akan potong la jumlah tu..

En.suami jugak ada tanya tentang harga upah kalau dengan dia berapa sekaki dia akan cas. Lepas bincang2 dan nego dia setuju dengan harga RM110 sekaki. Alhamdulillah...kira murah la sikit, sebab harga pasaran sekarang kebanyakan nya dalam rm120 - rm140 sekaki.

Next week dia mintak kami ke pejabat untuk bincang perincian detail tentang design rumah yang kami nak. Mungkin nak bincang tentang spec rumah atau nak buat quotation untuk kemasan kot..

No comments:

Post a Comment