Powered By Blogger

Sunday 9 October 2016

Dragon fruit juice berharga RM104

Hai...

Dugaan datang tanpa disedari. aku hanya insan yang lemah....cewah bermadah sedih jap. 
Tak tahu nak gelak ke nak ketawa terbahak ke
atau nak nangis je..

Alkisahnya aku teringin sangat la nak try beli minuman kat gerai tepi jalan yang baru bukak ni. 
Dah dekat sebulan aku duk lalu hari2 pengunjung kedai tu tak pernah putus. 
teringin jugak tekak ni nak merasa air minuman kat situ.
kebetulan pulak masa aku lalu tadi tak ada orang sangat pun cuma sorang dua. aku pun singgah la.

Dah siap beli air, masuk kereta balik terus drive balik office. Pastu teringat pulak selapas selekoh kat depan tu ada kedai jual pakaian cantik2 murah2 pulak tu, alang2 lalu nak singgah la kejap. sebab kat situ banyak baju blouse yang trendy. aku dah lama teringin nak beli baju dolly blouse, tapi belum berkesempatan. entah kenapa semua jadi nak beli hari ni. dah selekoh kedai depan tu je, aku pun malas la nak pakai seal belt. walaupun si putih myvi ni duk memekik2 tett...tett suh masukkan tali aku buat pekak je sebab kat depan tu je haaa..

Lepas je selekoh.....hambikkk kauuuuu! abang polis dah stanby. Gurlppp telan air liur aku masa tu sebab tak sempat nak tarik tali seat belt tu..gila ah gabra dia tak tahu nak cakap macam mana.
Aku redha je la, nak buat macam mana kan dah nasib aku nak kena dengan abang polis tu.

Aku sengih2 macam kerang busuk, tapi abang polis selamba je suruh g parking kat tepi..hmmmm dah tau dah...nak bagi resit berbayar la tu..

Dia tanya aku tahu kan kesalahan, aku cakap ya encik saya tahu salah saya. Padahal saya baru je berhenti beli air ni encik, tak sempat nak pakai tali sebab nak berhenti kat depan ni pulak haaa...sambil tunjuk kedai kain kat depan tu...hurmmm ada abang polis tu kesahhhh..takde nya...sambut la resit rasmi dari abang polis tu ya...huhuhu

Mungkin hari ni angin dia baik kot, jadi dia tanya aku tahu tak kesalahan tak pakai tali seat belt ni boleh kena denda berapa....RM150 kau...tapi sebab dia kesian dia cakap bagi atas kesalahan yang paling murah la. Jadi dia saman atas kesalahan gagal menunjukkan lesen memandu.
Denda nya bawah RM100 katanya..apa boleh buat, walaupun bawah seratus tu masih mahal gila nak mampos bagi aku yang tak berapa nak berduit sekarang ni...redha je la...

Dah la next week nak pergi berseronok2 ke Pulau Pinang...tiba2 down kejap..hmmmm



Aku cakap air minuman dragon fruit ni berharga RM104, yang sebenarnya harga air ni RM4 je. yang lagi 100 tu cas saman laaa....hahhhahahah



LOVE,
Mcdaa.

No comments:

Post a Comment