Powered By Blogger

Tuesday 25 October 2016

Cheese Tart Montok Gebu

Hai....

Sekarang ni macam tren pulak tart montok gebu kembung montel ni...hahaha.
Macam-macam nama diberi untuk cheese tart kali nih. 

Kebetulan sepupu aku ada yang buat jual cheese tart ni. selalu jugak la dia post gambar-gambar tart montok di kat group wassap. mak aihhh...terliur siot tiap kali tengok gambar tiap kali tu la meleleh air liur ni teringin nak makan dan merasa cheese tart ni.
Kebetulan minggu lepas aku pergi KL. Dan sepupu ni duk cheras. mintak dia cod ke tempat tinggal aku tu, tapi dia tak sempat sebab jauh katanya. pastu dia bagi contact no anak murid sama sifu dengan dia yang belajar online sekali. Terus order 25 biji dan total rm33. rm3 charge cod, harga sebijik tart ni rm1.20


Ni yang aku order dengan sis puncak alam. tart shell dia macam hangus sikit bagi aku laaa...

Ni yang sepupu aku duk buat jual

Nampak tak betapa montok gebu nya cheese tuuu



Cantik sangat.....

Cantik-cantik kan hiasan cheese tart tu, dah la gebu gebass kembung elok je. 
Nak buat sendiri tak pandai. sebab selalu yang aku duk buat tu belum pernah lagi kejadiaanya montok gebu kembung macam yang nih.
Penah jugak la try-try usha resepi tart ni dengan dia, tapi hampeh kauuu...hihi
Sepupu aku tu cakap yang ni dia belajar online, kalau aku berminat dia suruh aku join kelas belajar online tu. yuran yang dikenakan untuk kelas online belajar cheese tart montok ni sebanyak rm80.
Bagi aku, mahal tu. bukan apa, aku kan kerja kalau masuk kelas tu then bayar dengan ssejumlah tu just untuk buat makan-makan macam membazir je. aku ni tak la rajin sangat nak buat selalu tart ni. lain la kalau aku tak kerja, boleh belajar betul-betul lepas tu buat bisnes, berbaloi la kalau macam tu.

Dah orang tak bagi, takkan nak paksa pulak kan. Alternatif lain, google je la. dan aku terjumpa page blog kepunyaan sapa ntah. dia ada share resepi dan tunjuk step by step. hujung minggu nanti boleh la try buat sendiri. kalau menjadi baru aku share kat sini blog sifu yang sudi share resepi tu. 


LOVE,
Mcdaa

No comments:

Post a Comment