Powered By Blogger

Wednesday 14 December 2016

Kursus di Avillion Admiral Cove Port Dickson

Hai....

Kali ni share tentang tempat kursus yang aku pergi bulan lepas. Hari ni baru ada mood nak bercerita kat dalam belog ni. Bajet macam ada yang baca kan...hahhaha...lantak la ada yang baca atau tak, dah memang aku ni suka bercerita jadi kat sini la tempat yang sesuai nak bercerita tanpa ada yang rasa annoying...hihi

Bulan lepas aku attend kursus di Avillion Admiral Cove Port Dickson (AAC). Masa dapat surat kursus tu, macam terkejut jugak la sebab buat kat PD lepas tu pulak dengar nama hotel AAC tu macam best je kan. Selama ni aku belum pernah dengar pun nama hotel ni, jadi memang tak tahu nak expect macam mana. Tapi tak kisah la sebab datang pun atas tiket kursus aka free of charge kan jadi takde la aku beriya sangat nak google keadaan tempat ni. 
Tapi ada jugak la survey sikit-sikit. Well as we all know la kan, banyak dengar cerita hotel kat area PD ada yang hunting. Aku ni spesis penakut teramat jadi survey la jugak kot-kot AAC ni salah satu hotel yang haunted ke apa ke kan. Tapi alhamdulillah nan hadoo sebarang haunted happen here. Selamat...fuhhh

Tentang kejadian masa kurus berlangsung tak payah la aku nak hurai secara detail kot. Macam biasa la kalau attend kursus ni, lagi-lagi kalau penginapan disediakan selalunya program akan bermula dari pagi hingga malam la. Lepastu ko jangan mimpi nak diet kalau dah datang kursus, sebab dekat 6 kali sehari akan hadap makanan. Takkan la nak tolak makanan kan, paling kurang pun ambik rasa..hahahhah. ayat komam untuk elak rasa bersalah pada diri sendiri..


Tapi...sebagai kenangan macam nak bercerita jugak la tentang apa yang dah terjadi semasa kursus tempoh hari..hihi. Sebab ada kejadian yang sememangnya telah memalukan diri sendiri tu yang macam malas nak ulas kat sini. Tapi biasala kan, setiap perkara yang berlaku kita kena la jadikan sebagai pengalaman hidup baru la hidup ni meriah dan ceria. 
Al-kisahnya masa program tu berlangusng, aku dah ditugaskan untuk buat tugasan pembentangan khas yang dah disenaraikan oleh pihak urus setia. Kiranya pihak urus setia dah maklumkan sebelum kursus bermula kepada para peserta yang terlibat dengan tugasan pembentangan ni untuk sediakan slide pembentangan masing-masing mengikut pada tajuk yang diberikan. Urus setia pilih nama secara rawak je, kebetulan pulak nama aku pun tersenarai. Tentang nama aku terpilih tu dah dimaklumkan awal, aku pun ada call pihak urus setia nak kena buat persediaan apa-apa tak macam material untuk pembentangan ke slide ke apa ke, tapi masa tu ursu setia cakap tak payah buat apa-apa pun. Pembentangan biasa je, selamber badak je dia cakap macam tu. Aku pun rilek je lah. Lepas tu seminggu sebelum tarikh bermula kursus boleh pulak urus setia email dan maklumkan yang kami kena sediakan material pembentangan sendiri. Mampos la kau...huhu
Kebetulan pulak 2 3 hari sebelum ke sana aku sakit, tak masuk office. Tapi ada kebetulan lain pulak, iaitu tiket flight kawan aku tempah tu awal gila kot. Flight awal pagi, jadi sampai sana ada la masa untuk aku buat slide, buat yang simple-simple pun ok lah dari langsung tak ada.

Nak dijadikan cerita ni panjang lebar, masa hari kejadian kami dah tertinggal flight! Kau rasa...?? time tu aku dah memang tawakal je la. Nak marah pun tak guna sebab sendiri yang bodoh sangat tak pandai naik flight..hahhaha. Lastnya kami booked tiket petang hari yang sama, dan sampai sana pun dah agak lewat gila dah. Check in makan lepas tu dah mula taklimat sampai pukul 10 malam. Balik hotel pukul 10 lebih baru nak start buat slide...tergodek-godek la cari info sana sini. Pukul 1 2 pagi dah mula mengantuk. Hmmm memang terbengkalai la slide aku tu. Dah la aku kena buat pembentangan esok hari ni sebelah petang, memang tawakal dah dengan slide yang tah pape tu. Langsung takde maklumat yang berguna. Lantak lah, janji siap.
Sebab guna slogan janji siap la aku dapat malu...hahhhaha. Sebab lepas je buat pembentangan terus kena komen sebab slide simple sangat dan tak menarik, macam buat tak ikhlas..memang pun...huhu



Dah lah cerita tentang pembentangan hampeh tu. Aku nak share tentang AAC ni pulak. Bagi aku tempat ni memang cantik dan tenang sangat. Sebab hotel memang mengadap pantai, tapi macam ada teluk sikit. Sebab kat kawasan depan hotel tu ada park bot-bot mewah kepunyaan persendirian.
Bilik kat sana pun sangat luas dan selesa. Kemudahan kat dalam bilik pun lengkap ada peti ais, iron board dan iron, hair dryer dan lain-lain kelengkapan yang biasa disediakan oleh pihak hotel. Kemudahan lain jugak temasuklah kolam, gym, taman permainan dan macam-macam lagi sama ada disediakan secara percuma atau berbayar. Dan makanan yang disediakan di hotel ni pun boleh tahan menarik jugak, sedap la jugak bagi tekak aku ni. Cuma part pencuci mulut tu macam tak banyak pilihan sangat pun, tapi overall not bad.













Akhirnya tamat jugak kursus selama 5 hari non-stop dari pagi petang sampai ke malam. Banyak sangat ilmu dan perkongsian dari rakan-rakan di negeri lain. Sebab dah setahun berkidmat jadi masing-masing dah ada cerita dan pengalaman yang boleh dikongsikan bersama.
Tambahan diorang semua pulak happening dan sangat supportive memang tak terasa sangat lah walaupun terpaksa berkampung kat sana selama 5 hari.

Hotel Avillion Admical Cove ni pun boleh tahan cantik dan selesa. Dan harga pun tentu-tentu la boleh tahan jugak dengan suasana kat sana. 



LOVE,
Mcdaa

No comments:

Post a Comment