Powered By Blogger

Tuesday 30 August 2016

Demong Beach Resort Terengganu

Hai semua..

Perkongsian kisah percutian kami di Demong Beach Resort, Kuala Terengganu. Tak ada la bercuti sangat pun, cuma datang menginap semalaman lepastu balik. Dari rumah ke Demong ni tak la jauh sangat. Aku pilih untuk bermalam kat Demong pun sebab ada kolam.
Ni kali kedua aku pergi Demong, yang first datang sini masa kursus anjuran Jabatan aku. Tempat dia ok la boleh tahan, selesa sebab ada kolam dan dekat dengan pantai. Tapi satu je la, bilik yang kami duduk bermalam tu tingkat dua. Adoiii...jenuh jugak la nak panjat tangga dia yang boleh tahan tinggi tu. Dah la hari tu bawak nenek aku sekali, kesian dia kena panjat tangga tingi-tinggi...huhuhu.

Sebab yang ni tak plan dari awal-awal, main terjah je datang tanya bilik kosong ada ke tak. Pastu terus check in...sempoi.. Budak-budak la yang seronok nya. Petang tu duk main kolam, jenuh panggil naik tak nak. Seronok sangat mandi kolam, budak-budak pun ramai. Kolam di buka untuk penggunjung luar yang tak menginap disini. Kebetulan pulak masa datang ni ada macam hari keluarga entah dari agensi mana tah. Pulak tu ada dua kumpulan yang berbeza, memang penuh la bilik ka sini hari tu. Bilik dia pulak tersusun macam bilik kat dorm..hihihi..Aku bagi 3.5/5 lah sebab bilik selesa, kemas, bersih dan ada breakfast sekali pakej...huhu.







Lepas dah puas main kolam, bawak budak-budak ni pergi kat kawasan belakang resort main pantai pulak. Tapi pantai kat sini macam tak berapa nak mesra pengunjung sikit...hahaha sebab pantai dia macam tak landai, dalam dan air laut pun agak kuat. Cuma main-main kat persisir pantai je yang mampu. Trip yang ni en.suami tak ikut sebab dia tak cuti, kami-kami yang perempuan aje yang pergi, tolak si kecik Ammar sorang yang laki-laki...hihi

Sekian dulu untuk kali ni. Next trip.....


LOVE,
Mcdaa.

No comments:

Post a Comment