Powered By Blogger

Tuesday 23 August 2016

Tapak Rumah

Assalammualaikum....

Kalau ikut tajuk tu nak cerita tentang rumah idaman aku.. tapi yang sebenarnya sampai sekarang masih belum mula apa-apa pun lagi. Dalam erti kata lain, nak buat rumah idaman apa nya kalau tapak rumah pun belum ada lagi....hukhukhuk...nangis japp.

Okeh...alkisahnya dah ada tanah kepunyaan dua sepupu yang nak dijual, dan kami laki bini pun dah setuju nak beli...cumanya sekarang sangkut tang Loan yang aku mohon untuk bayar tanah tu..

Hadoii...proses nak mohon loan tu satu hal, nak nego-nego harga tanah pun satu hal, nak mula kan permohonan loan tu yang makan tahun baru aku buat...aku pun tak paham dengan diri sendiri, kenapa asyik nak tanguh-tanguh je mohon loan tu...

Sekarang dah mohon, loan pun bank pun dah lulus, tapi masih tak masuk akaun aku lagi sebab surat pengesahan lantikan bos tak sign lagi....yang ni satu hal..uwaaaaaa.... nak meraung plak rasanya..
Tak kan la aku nak pergi paksa bos suruh sign borang permohonan aku tu cepat-cepat, nanti tak pasal kena sound dengan dia..ok...mungkin dia tak sound cuma macam tak elok la anak buah p paksa bos dia...hahhaahaha...ohhh bertabah lah...surat dah submit seminggu kot.

Baiklah....tak leh nak cerita panjang-panjang lagi tentang rumah idaman aku tu sebab hal tanah pun tak setel lagi sampai sekarang. Tunggu tanah dah bertukar milik, geran dah dapat kat tangan....pastu bermula episod cerita Rumah Idaman...ambik kau...berepisod bagai...hhuhuuhuuhu.
Dalam kepala otak ni dah macam macam angan-angan dan idea timbul...tak sabar dan rasa excited semacam je nih...hihihihi...

Sementara tu meh aku tunjuk sikit rupa rumah-rumah yang menarik perhatian aku dalam masa terdekat ni... Almaklum la, tiap kali tengok rumah-rumah kat tepi jalan yang sedang dalam pembinaan tu...perasaan dia...haisshhhh tau tau nak gambar apa..terawang awang kat dalam kepala rumah sendiri would be like.....








Cantikkkk kannnn........





LOVE,
Mcdaa

No comments:

Post a Comment